Matematik i læreruddannelsen


Serien "Matematik i læreruddannelsen" består af 5 bind:

- Kultur, kundskab og kompetence 1 og 2
- Undersøge, konstruere og argumentere 1 og 2 - arbejdskortbøger
- Teori og praksis - en fagdidaktik

Matematisk indsigt skabes gennem undersøgende virksomhed, dialog og ræsonnementer. "Matematik i læreruddannelsen" understøtter denne skabende virksomhed på to måder:

I "Kultur, kundskab og kompetence" tages udgangspunkt i folkeskolens matematikundervisning, hverdagsfænomener og fagets kulturhistorie. Bogen er en fortælling om faget matematik som en menneskeligkonstruktion, der kan give de studerende stof og metoder til deres personlige faglige udvikling.

"Undersøge, konstruere og argumentere" tilbyder en række problemstillinger, som giver den studerende mulighed for aktivt og selvstændigt at lære matematik og matematisk tankegang at kende.

Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit.

I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser
II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan?
III Principper og værktøjer
IV Skolefagets historie

Endelig er der til serien udarbejdet et par supplerende hæfter.

Fakta

  • Antal materialer2
Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

2 materialer

Matematik i læreruddannelsen
Denne bog er den tredje af en række supplerende hæfter i serien "Matematik i læreruddannelsen". Bogen indeholder opgaver (med løsningsforslag) inden for en række forskellige faglige områder. Dette dækker dels områder, som studerende har efterlyst med henblik på repetition eller ?finpudsning? af tidligere erhvervede færdigheder og dels områder, som der på forskellige hold er arbejdet med, og som har været nye for en del - eller alle - studerende. Bogens indhold er således blevet til i et samarbejde mellem lærerstuderende og forfatter. "Matematik i læreruddannelsen" består af: Kultur, kundskab og kompetence 1 og 2 Undersøge, konstruere og argumentere 1 og 2 Teori og praksis ? en fagdidaktik Supplerende hæfter: It og matematikundervisning Regneark i matematikundervisningen

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

280,00 kr.

350,00 kr. inkl. moms

+-
Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik
Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

329,00 kr.

411,25 kr. inkl. moms

+-

Vi bruger cookies på gyldendal-uddannelse.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies