Adgang til fagligt materiale fra Gyldendal Uddannelse og Systime
Alle MentorDanmarks mentorer har adgang til fagmateriale fra Gyldendal Uddannelse og Systime. Her kan mentorerne gå på opdagelse og finde inspiration, som de kan bruge til at tilrettelægge en interessant og indholdsbaseret lektiehjælp, der er skræddersyet til den enkelte elevs behov og udfordringer. Med udgangspunkt i fagmaterialet fra Gyldendal Uddannelse og Systime og i kombination med viden om formidling, som mentorerne løbende får kurser i, kan MentorDanmark tilbyde lektiehjælp af allerhøjeste kvalitet.
Løbende uddannelse og opkvalificering
For at kunne tilbyde lektiehjælp af allerhøjeste kvalitet skal der et stærkt mentorteam til. MentorDanmarks mentorer består af unge mennesker i alderen 17-30 år, som alle brænder for at gøre en forskel. Mentorerne har alle forskellige faglige og personlige interesser, så der er et godt potentiale for de helt rette match mellem mentorer og mentees. Mentorerne er håndplukket fra landets gymnasier og videregående uddannelser, og det er kun de allerbedste, der kan blive en del af mentorkorpset.
Foruden at være søde og empatiske er mentorerne også fagligt stærke. Alle mentorer har fået topkarakter i de fag, de underviser i. Derudover skal mentorerne ved ansættelsen gennemføre MentorUddannelsen, hvor de bliver godt klædt på til at varetage undervisningen. Derudover tilbydes mentorerne også en lang række mikrokurser om læring, formidling og diagnoser såsom ordblindhed og ADHD.
Nynne og Freja fik hjælp, så de kunne søge ind på drømmeuddannelsen
Ofte bliver MentorDanmark kontaktet af frustrerede elever, der har store udfordringer i et eller flere fag, som har betydning for deres uddannelsesdrømme. Eksempelvis blev MentorDanmark kontaktet af Nynne, som havde en drøm om at komme ind på en bestemt uddannelse, men da hun ikke bestod matematikprøven i første omgang, så det ud til, at drømmen var langt uden for rækkevidde.
Læs hele Nynnes historie og find ud af, om hun bestod matematik, så hun kunne komme ind på sin drømmeuddannelse>
En anden, som også var lige ved at få slukket idéen om drømmeuddannelsen, er Freja, som også har fået hjælp hos MentorDanmark. Da Freja oplevede at få 00 i standpunktskarakter i matematik, vidste hun, at der skulle ske drastiske ændringer, hvis drømmen om at bestå matematik på A-niveau, som var adgangsgivende for at komme ind på drømmestudiet, veterinærmedicin på Københavns Universitet, skulle blive til mere end blot en drøm. Derfor fik hun hjælp af MentorDanmark.
Læs mere om, hvordan det gik Freja her>
Skoleglæde, motivation og læringslyst er nøgleordene
Uanset om målet er at kunne komme ind på drømmeuddannelsen, at turde række hånden op i matematiktimen eller at få styr på tyskgloserne, så handler det om at skabe skoleglæde, motivation og lyst til læring.