Lydret Dingo - Læsestrategier, intensivt læsekursus og opgaver

Kopimappe

Helle Dyhr Fauerholdt

Denne kopimappe er et praktisk og let tilgængeligt materiale til brug ved læseindlæringen i indskolingen.


Materialet består af fem kapitler. Det indledes med en kort, grundlæggende intro­duktion til serierne Lydret Dingo og Lydret Dingo Mini.


Herefter følger en kort teoretisk gennemgang af læsestrategier med ideer til, hvordan man kan undervise eleverne i læsestrategier på forskellige måder.


I kapitlet om at skrive sig til læsning sættes fokus på vigtigheden af, at læsning og skrivning er integrerede processer og derfor gerne skal følges ad. Her introduceres log- og blog-skrivning i praksis samt begrebet ’Guided Writing’.


I materialet findes også et intensivt læsekursus. Kurset er beregnet til de elever, der endnu ikke har knækket læsekoden, og som fortsat har vanskeligheder med afkodning og fastholdelse af simple læsestrategier.

Materialet afsluttes med elevopgaver til alle

  bøgerne i serierne Lydret Dingo Mini og Lydret Dingo.

En del af serien Dingo. Lydret
Lydret Dingo - Læsestrategier, intensivt læsekursus og opgaver

Fås som

  • Bog
  • e-bog

Samme serie

Fakta

Sif på en mur

Sif på en mur

Pris pr. stk.

108,00 kr.

135,00 kr. inkl. moms

+-

Fås som

  • Bog

ANMELDELSER

"[...]Sidste kapitel er "Intensivt læsekursus", der beskriver et forløb for de svageste elever i 1. klasse i lighed med Reading Recovery og Læseløft. Kurset er lige til at gå til med bilag til forældrebrev, lærerlog og udfyldt lærerlog.
Herefter følger kopisider til alle bøgerne i serierne Lydret Dingo Mini og Lydret Dingo. Der er en opgaveside til hver bog stigende i sværhedsgrad på samme måde som bøgerne. Siderne indeholder opgaver i bogstav- og ordkendskab, og der er spørgsmål til indholdet i den enkelte bog. Alt er overskueligt og lige til at kopiere i flotte farver.
[...]Det er et materiale, som kan give elevernes læselyst et skub i den rigtige retning. Der er også udkommet 10 apps med "Lydret Dingo" til iPad.
Birgit Birn
Læsepædagogen01. september 2014