Luk

Luk
Køb af {ProductName}

{ProductName} kan ikke købes direkte på gyldendal-uddannelse.dk. Kontakt Gyldendals Skoleservice for bestilling.

Kontakt Skoleservice på telefone: 33 75 55 60
Mandag 10-15
Tirsdag-torsdag 9-15
Fredag 9-14

Uden for åbningstid kan du sende os en besked, så kontakter vi dig efterfølgende.

Navn*
Din e-mailadresse*
Gentag e-mail*
Besked*
Telefonnummer (valgfrit)
Send

Organiseret undervisning for alle elever

Interkulturel didaktik handler om at organisere undervisning for alle skolens elever - om at integrere en interkulturel dimension i den almindelige pædagogiske tænkning.

Bogen introducerer til traditioner for interkulturel didaktik og leverer inspiration til at reflektere over og skabe ny handling i forhold til pædagogiske udfordringer som:
- Hvordan kan forskelle i skolen forstås og håndteres?
- Hvordan kan alle elever inkluderes i undervisningen?
- Kan forskelle gøres frugtbare?
- Hvordan kan ulighed bekæmpes?

Bogens første del gennemgår, hvordan traditioner for interkulturel undervisning har udviklet sig i den anglosaksiske verden. På denne baggrund inviteres læseren med ud i didaktiske refleksioner over, hvordan undervisning kan forandres i interkulturel retning.

Bogens anden del bringer en række analyser af eksempler på interkulturel undervisning i praksis. Fokus er det didaktiske arbejde med indholdet, eleverne og arbejdsformerne, og med dette afsæt peger forfatterne på både udfordringer og muligheder for at interkulturalisere undervisningen. 

Se bogen her
Interkulturel didaktik

Vi bruger cookies på gyldendal-uddannelse.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.