Luk

Luk
Køb af {ProductName}

{ProductName} kan ikke købes direkte på gyldendal-uddannelse.dk. Kontakt Gyldendals Skoleservice for bestilling.

Kontakt Skoleservice på telefone: 33 75 55 60
Mandag 10-15
Tirsdag-torsdag 9-15
Fredag 9-14

Uden for åbningstid kan du sende os en besked, så kontakter vi dig efterfølgende.

Navn*
Din e-mailadresse*
Gentag e-mail*
Besked*
Telefonnummer (valgfrit)
Send

Læreruddannelsen

Gyldendal Uddannelse udgiver bøger om pædagogisk teori, metode og praksis. Herudover finder du udgivelser til de enkelte undervisningsfag. Se bl.a. flere titler i Lærerbiblioteket på Hans Reitzels forlag.

Elevens læring og udvikling

Elevens læring og udvikling

Elevenes læring og udvikling handler om, hvordan man skaber fællesskaber og leder læreprocesser, og om hvilke kompetencer læreren må have for at bidrage til elevernes læring og udvikling i sociale relationer.
Bogens otte artiklerne er alle fulgt op af studiespørgsmål og opgaveforslag, som giver anledning til, at de studerende tænker teori og praksis sammen med henblik på handling.

Elevens læring og udvikling udfylder læreruddannelsens kompetencemål om at: Den studerende kan alene og i samarbejde med andre skabe fællesskaber og facilitere elevers læring og udvikling, lede læreprocesser, der tilgodeser udvikling af individuelle, sociale og kommunikative kompetencer samt konflikthåndtering i mangfoldige sociale sammenhænge.


Læs mere her

Læringsmål

Læringsmål og læringsmåder

Læringsmål og læringmåder handler om undervisningsdifferentiering i praksis, som følger i tre trin, hvor man 1) opstiller læringsmål, 2) tager hensyn til elevforudsætninger, 3) varierer læringsmåder.

Bogen indeholder også spørgsmål til refleksion over praksis og en praktisk oversigt, man kan bruge, når man planlægger undervisning med tydelige læringsmål og differentiering.


Bestil til gennemsyn her

God undervisning

Undervisningskendskab handler om, hvordan man planlægger god undervisning, og om hvilke kompetencer læreren må have for at bidrage til elevernes læring.

Bogens otte artikler er alle fulgt op med studiespørgsmål og opgaveforslag, som giver anledning til, at man som studerende didaktiker tænker teori og praksis sammen med henblik på handling.
Undervisningskendskab udfylder læreruddannelsens kompetencemål om at: Den studerende kan begrundet planlægge, gennemføre, evaluere og udvikle undervisning i folkeskolen.

Køb bogen her

Serier

Vis alle serier

Titler

Vis alle titler

Vi bruger cookies på gyldendal-uddannelse.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.